2015. január 1., csütörtök

Új év

Tök jó volt itthon. Még sohasem töltöttem a szilvesztert egyedül. Utálom, hogy gombnyomásra vidámnak kell lenni, mert ez a nap erre van szánva... inkább akkor vagyok jókedvű, ha úgy hozza a lépés.
Tévéztem, neteztem, meghallgattam a nyitott ablakból az éjféli durrogatásokat. Baszott hideg húzott be, becsuktam hát az ablakot. Élveztem az azonnali meleget, és jó volt tudni, hogy nem kell takarítani senki után.
Ma filmes napot tartottam.
A Mezzón Monteverdi Poppea megkoronázását adták. Szeretem, hallottam már vagy százszor. Gyönyörű a zene, a történet meg több, mint érdekes.
Néró Poppeánál tölti az idejét, aki megbabonázta, mert gátlástalan, törekvő és gyönyörű. Poppea férje (Otho) a legrosszabbkor állít be, kénytelen tudomásul venni, hogy itt kuss van neki. Drusilla szerelmes Othoba (ezidáig reménytelenül), Octavia, Néró felesége bosszút forral. Igyekszik rávenni Senecát, hogy álljon mellé, de Senecának megparancsolja Néró (Poppea nyomására), hogy öngyilkolja meg magát. Seneca ezt meg is teszi (gyönyörű rész), Octavia pedig ráveszi Othot, hogy ölje meg Nérót. Drusilla aggódik, Othora adja ruháit, hogy álruhában be tudjon jutni saját házába. A gyilkossági szándék lelepleződik, Drusilla szörnyű gyanúba kerül öltözete miatt, de magára vállalja a bűntényt, hogy Othot mentse. Persze ez is kiderül, Nérót meghatja az önfeláldozás, és Drusillát Ohostul száműzi a faszba, és a jó indokot kihasználva megszabadul a megunt Octáviától is, száműzve őt. Megint egy gyönyörű ária: adios Roma, adios patria... Néró és Poppea egybekel.
Fura. Nem is tudok hasonló műről: az összes rossz elnyeri méltó jutalmát, a jók (Seneca, Otho, Drusilla, Octavia) pedig ráfaragnak baszottul.
Tudom, ilyen az élet, így szokott lenni, de a sztorikból sosem ez jön át.
Mindez újév napján... jó lesz nyitvatartani a szemem, ki tudja, mi jön idén rám.

Megnéztem még egy örökbecsűt: valami Hotel cumdump volt a címe. Hatan élveztek egy pasasba, aki feküdt rezdüléstelen, még a tájolásán sem változtatott. A negyedik fickó csalódás volt: az élvezés pillanatában kirántotta a farkát, és spriccelt mindenfelé, ahova tök fölösleges, ahelyett, hogy szépen belenyomta volna ő is. Ilyenkor mindig a Brian élete filmből beugrik az a jelenet, amikor Brian a keresztfán várja megmentőit, és felbukkan a Palesztina Népe Nemzeti Front Öngyilkos különítménye. Basznak megmenteni Briant, helyette tök potyára halomra öldösi mind magát.
Igaz, az ötödik pasas már így is hangosan cuppogott a teletöltött seggben, de hasznos volt, és tanulságos, mert a sorsdöntő mondatokat angolul feliratozták:
- I'am gonna cum!
- Fill me up, dude!
Talán így megtanulok egyszer angolul... ezekben a mondatokban érdekelt vagyok.
Test, és lélek megvolt, alhatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése