2011. június 10., péntek

Túrós-barna


Utálom a "brownie" szót,. Aki már sütött ilyet, annak ez se kunszt.
Tetszik.
Nem lett olyan hajdejó, az epret machinálni kellett volna valamivel, de letojom.
Alulra ez került:
2 pohár liszt,
fél pohár cukor,
2 evőkanál kakaó,
1 teáskanálnyi fahéj,
őrölt gyömbér saccra,
fél sütőpor,
csipet só.
A szárazakat összekevertem, raktam bele
- 2 tojást,
- fél pohár étolajat,
- 1 kefirt,
- kb. 1 adag feketekávét.
Nem kell vele gatyázni, ennek a durva összekeverés is jó.
Beleöntöttem egy teflonos tepsibe.
Erre került a túrós mismanc, amiben:
- fél kg túró
- szájíz szerinti cukor (kb. 3 ek.)
- 2 tojássárgája
- reszelt citromhéj és fél citrom leve
- 2 dl. tejföl
- 1 cs. vaníliapudingpor
- maréknyi mazsola
- 3 evőkanál gríz
- a végén a 3 tojásfehérje kemény habja.
A tetejét kiraktam félbevágott eprekkel.
Előmelegített sütőbe raktam, kb. 170 fokon majd egy órát sült. Akkor jó, ha a túró már tapintásra ruganyos.
Amíg nem hűl ki, tilos hozzányúlni!

1 megjegyzés:

  1. Ide írok, mert ez egy olyan semleges bejegyzés... imádom olvasni a nemsemlegeseidet is, de ez most egy fura kér(d)és lesz... bele is vágok rögtön, mert úgysem tudnám megfelelően bevezetni... :)
    Szóval: a párom gerincsérülés miatt évek óta önkatéterező, ami sajnos egyre gyakrabban vissza-visszatérő mellékheregyulladást eredményez, székletben lakó E.coli bacik miatt. Bármennyire vigyáz vécézéskor, tisztálkodáskor, fertőtlenítős folyékony szappanok meg törlőkendők ellenére, évi többször megküzd a narancs méretűre nőtt here okozta fájdalommal, elképzelni sem tudom milyen borzalmas érzés lehet. Már elég kétségbeesettek vagyunk, mert hosszútávon nem túl jók a perspektívák, meddőségtől veseleállásig mindenféle szövődménye lehet a dolognak, ha krónikusba fordul...

    Hogy jössz te a képbe? Úgy, hogy sajnos te vagy az egyetlen meleg "ismerős" közel és távol, egyszerűen nem tudjuk kitől megkérdezni, hogy nincs-e esetleg valami okosabb megoldás mint az, amit minden urológus szajkóz, hogy személyes higiénia, mintha nem figyelne erre ezerszer jobban, mint az átlag pasi...
    Ti hogy csináljátok? Nyilván szeretkeztek/szexeltek védekezés nélkül is - van valami trükk, ami ilyen jellegű fertőzéstől megvéd? Valamilyen megelőzés (gumin kívül persze)... tusfürdő, kenőcs, vitamin, gyógyszer, bármi... azt sem tudom mire gondolunk igazából...

    Bocs a rádtörésért, azért is, ha túl tolakodó az érdeklődés, nem sértődünk meg, ha nem válaszolsz... :)
    Jah és azért régebbi bejegyzésedhez írtam, mert nem találtam privát elérhetőséget hozzád a blogon, így ez az egyetlen módja a kapcsolatfelvételnek - viszont a téma kicsit személyes, hátha így/itt te észreveszed, de más nem... (Én amúgy ez vagyok: estsanatlehis@gmail.com)
    Amúgy meg kösz a blogot, frissíthetnéd gyakrabban... :) És szép 2012-es évet neked!

    VálaszTörlés