2011. május 18., szerda

Politikai villanyszámla

Reggel eszembe jutott Zé, aki 43 évesen, ereje virágában már egy éve élvezi a nyugdíjas napsütést. Irigyeltem eddig, mert szabad, de most elképzeltem, milyen kurva ideges lehet. Lehúzta azt a huszonvalahány évet, amit már pályakezdése óta maga előtt látott, a guta se ütötte meg nyugdíjbavonulás előtt. Most meg hirtelen kihúzták a szőnyeget - mit szőnyeget, az egész glóbuszt - a lába alól, nyugdíj nyema, mehet dolgozni megint. Oda nyilván nem már, amit egy éve elhagyott, mert nem ülhet az utódja nyakába. A munkaerőpiac meg persze kapkod a 43 éves rendőrökért. Tán felveszik a Pennybe figyelni, lop-e a vevő, harmadáért, mint amit most kap, és persze csak próbaidőre, hogy ne legyen miatta semmi költség.
Jogtalan, persze, hogy az, a fidesz is tudja, de szarik rá.
Most 2-3 évig spórol rajtuk, aztán ha elsöpri őket a néputálat, az utódok majd visszaperkálhatják, ami jár.
Nem is tudom, haragudhatok-e rájuk ezért.
Én se vagyok különb.
A múlt hónapban nem fizettem ki a villanyszámlám, hogy kibírjam hó végéig. Nem kell kölcsönkérni mástól, nem kell hálásnak lenni, igaz, a következő hónap ettől nem lesz mesés.
De ez persze más, az én dolgom, az én döntésem.
De mit csinál majd Zé?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése