2009. augusztus 6., csütörtök

A köz érdekében

Bé a legkitartóbb ismerősöm. Most évfordulózhattunk (volna): épp 4 éve jár hozzám. Ez igazán szép teljesítmény, pláne, ha figyelembe veszem, hogy ő nem is meleg, nem is bi, csak úgy jön, megszokásból, lelkesen.
Amióta pozitív vagyok, kinevezte magát hangulatfelelőssé. Hozott már filmeket, rávett a honfoglalózásra, bölcselkedett, ha egyikhez se volt kedvem. Nem mert hozzám nyúlni egy darabig. Reménykedett - hátha ő megúszta - ez kitöltötte minden gondolatát, szexelni se volt kedve. Most se tudja, mi van, mert kapott már egy pozitív, aztán meg egy negatív tesztet. Küldtem volna Nellihez, de odázza a bizonyosságot egyre.
Reggel alig másztam ki az ágyból, már keresett. Nyúzott voltam az éjszakától, kapkodni is utálok reggel. Kell kávé, meg cigi hozzá, meg keresztbetettlábas elmélkedés.
- Nem vagyok még ébren! - néztem a kitartóan rezgő telefonra, és idilli babérleveles krumplilevesen járt az eszem.
Tejföllel.
De nem lehetek pökhendi vele. Becsüljem, hogy jönni akar. Ki tudja, milyen éhkopp jöhet még az életembe... Itt volt kedden. Jött volna tegnap is, de leráztam, nem tehetem minden nap... Nincs addig krumplileves, mert a farkamon jár az esze, lelkesednem kell a videóin, amire veri, kell egy magömlést produkálnom, hogy elégedett legyen, és megdicsérnem hetvenhárom bögyösmacát, akiknek tőlem irkál leveleket.
Mint egy szolgáltató vállalat. Csak most épp semmi lelkesedésem szolgáltatni.
De be kellett adnom a derekam.
Összehúzta a függönyöket, hogy ne járjon a levegő, le akarta engedni a redőnyt, hadd higgyem, hogy megint este van, de aggódott így is, be ne lásson valaki. Aztán kereste a felesége - cseréljünk pózt, mert fáj neki - hívta a titkárnője - kereste egy üzletfele - inkább megint úgy, mint az előbb - csupa meghitt pillanat.
Egy újabb telefon után összekapta magát, és elvágtatott. Örültem, hogy munkaidőben van, mert lesz így legalább krumplileves.
Nincs itthon tejföl - konstatáltam. Végigsuhant az agyamon, mikre nincs már időm ma sem.
A pénztárhoz álltam sorba, amikor újra csörgetett: - Fölmehetek?
Mint egy munkahelyen. Ki se mozdulhat az ember reggeltől estig, végig szopás meg baszogatás, cigizni csak a szünetekben lehet.

1 megjegyzés: