2010. június 10., csütörtök

Szabadtéri matek

Ha idő előtt megölöm magam, abban jelentős szerepe lesz Kázmér úrnak, a suli biztonsági őrének. Ha kimenekülök a kölkök elől szabad levegőt (meg egy cigit) szívni az utcára, azonnal utánam ered, és traktál a baromságaival. Hogy ezek tetűcigányok kérem, rohadékok mind kérem, elfajzott mind kérem, még egy ilyen undorrííítót kérem.
Azt kéne neki mondanom: KUSS!! vagy HÚZZANYÁDBA! - de mégiscsak éltes korú. Ha már mást nem is, de legalább a korát próbálom tisztelni. Van jogosítványa, a munkahelyre is betalál naponta, szóval bizonyított már.
Ma sem úsztam meg a társaságát.
Márió a kapunál heccelte Kisvöröst, aki év elején még hozzánk járt. Áthelyezték akkoriban a kisegítőbe, most pedig büszkén dicsekedett:
- Mindenem ötös lett, a tanárnéni tisztára dicsért. Aszonta, hogy én vagyok a legügyesebb ott.
- Persze, hülye vagy, mint a segg - kételkedett Márió. - Mennyi 6-ból 5?
Kisvörös nem szerette az ilyen kérdéseket, de találgatni próbált.
- Ugye, mondtam, hogy hülye? Még ezt se tudja!
Kázmér úr ott lábatlankodott, felajzotta a matematika nagyon.
- Na, ha olyan okos vagy te, Márióka, mondjad meg nekem, mennyi 1-ből 6?
- Mínusz öt - vágta rá Márió.
- Na, ugye, hogy te sem vagy olyan okos! Nem annyi kérem, nem annyi ám.
Márió megütközve rám nézett.
- Nem hiszi, hogy annyi. Maga szerint mennyi egybőlhat?
- Mínusz 5. Jól számoltál.
- Maga is rosszul tudja, kérem! - háborodott fel Kázmér úr. - Az kérem mínusz egy egész 17 század! Tessék csak utánanézni szépen! Nem tudja, és rosszul tanítja meg! Semmibe sem kerül utánanézni kérem!
Úgy megsértődött, hogy otthagyta a padot, és a portásfülke felé vette az irányt.
- Kázmér urat ne terheld számokkal. A Kisvöröst se - tanácsoltam.
Fény gyúlt Márió agyában:
- Jaaa...! Ő is kisegítőbe járt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése