2010. május 10., hétfő

Nem minden az, ami

Reggel Szépszeművel leültem kávézni.
- Azt hogy viseled, ha rákérdeznek, hogy a sitten partiba vágtak-e?
- Nem jellemző, nem szokták kérdezni. De ha kérdik, akkor elmondom, hogy az nem úgy van, mint az amerikai filmekben. Ahhoz az embernek nagyon el kell hagynia magát, hogy ilyen megessen vele.
Lassan jött a kávé, a pincérek még a székeket pakolászták. Egy korai olvasó így mellénk települt, hogy Szépszeműt kiolvassa.
Középkorú férfi, fél percig se tudott nyugodtan ülni a seggén.
- Maga fiatal ember még. Tényleg ült börtönben? Gondolom, szexuálisan kihasználták a fiatalságát?
Szépszemű válaszolgatott, szakszerűen terelte a beszélgetést. A fészkelődő úrhoz odajött egy nő, a szájra puszival jelezvén a köztük lévő kohéziót.
- Én már kiolvastam az enyémet, elmegyek a boltba. De te nyugodtan olvasgass még!
Sokat kérdezett a pasas, közben kihozták a kávét. Amikor végzett, Szépszeművel maradtunk még kávét nyalogatni.
- Na, ma beletrafáltam az alapkérdésbe. Ha ez a pasas a következőnek a meleg könyvet kölcsönzi ki, az már több lesz, mint gyanús - jövendöltem.
- Hát, az asszonypajtást lerázta már. Rátörhet most a legényélet.
Végig se mondtuk, a könyvtáros már hozta is a fészkelődő urat. A meleg könyvet akarta olvasni.
Szépszemű a cipőjét kezdte kötözni azonnal, hogy elrejtse a röhögését.
********
A volt bankrabló könyv mindenkinek kellett. Csak egy fél cigit nyomtunk el, már várta is egy csoport.
- Jön rögtön a volt bankrabló - mutatott a könyvtáros felénk.
Szépszeműt odakísértem, mentem volna odébb. Az egyik csoportbeli megfogta a karom, nyílt a szája, hogy ne menjek, rám vártak - de addigra már Szépszemű beszélt. Láttam a csalódást az arcán: rosszarcú elemet fantáziált volt bankrablónak. Nem segíthettem. Szombat volt, zárva az összes bank. Erről lecsúsztam, a fenébe.
********
Az ember keresi a kíhívásokat, az utolsó két kölcsönzőm ezt valahogy megsejthette.
Besült romagyerek, megsaccolni se lehetne a korát. Szőrösödik, talán 17 is lehet. Láttam, több kölcsönzésen is túleshetett már, mert az olvasásért járó szuvenírek borították a testét: két ajándék póló, 8 kargumi, 3 biciklis fényvisszaverő, reklámtoll.
Kávét kért az élő könyvek repiadagjából, áztatott bele sós kekszet, és letagadtam, hogy van cigarettám.
- Te, azt mondd meg már nekem, hogy a buzik hogy csinálják egymással? - hadonászott egy pálcikára szúrt áztatott keksszel.
- Ki így, ki úgy, a heterók se egyformán szokták. De melegnek lenni nem csak azt jelenti, hogy hogyan szexelünk. A heterók pl. olyankor is heterók, ha nem szexelnek épp.
- De mégis! A bu... melegek, szóval két csávó hogy csinálja meg egymást? Te! Tudod mit? Sétáljunk, úgy jobban tudok beszélni! - és magához vette az asztalon árválkodó utolsó banánt.
- Te! Most ha azt mondanád, hogy fizetsz nekem, hogy szexeljünk, akkor azt mondanád?
Igyekeztem nem érteni a kérdést, és elmondattam vele háromszor is. Nem akartam megmondani, hogy simán elhúzódnék tőle, ha mellém ülne a buszon, mert még félreértené.
- Nem fizettem még szexért, és nem is fogok. Nálam ez elv.
- De ha fizetnél, akkor nekem fizetnél érte? - makacskodott.
- Akkor se, hisz foglalt vagyok.
Megtudta, amit tudni akart. A banánhéjat mérgesen lecsapta a padra, és otthagyott.
********
- Na, most itt van ez a meleg. Az olyan, mint a homoszexuális? - nézett álmatagon a soros kölcsönzőm.
Korombeli fickó, feltűnően kicsi fejjel, apró szemei mély lyukakból fürkészték a semmit. Csak akkor nézett rám, amikor cigarettát kért.
Válaszolni kezdtem, de belevágott.
- Hogy áll maga a hittel? Szereti maga a Jézuskrisztust? Az Isten nem szereti a homoszexuálisokat.
- Nem vagyok hívő, de azt hallottam, hogy az Isten a maga képére teremtette az embert. Ha vannak homoszexuálisok, akkor az Istennek van homoszexuális képe is.
Nem nagyon érdekelte a válaszom, mondta csak maga elé.
- Én találkoztam az Úrjézussal, és azt mondta nekem, hogy tanítsak, és hirdessem az igét. Én nagyon szeretem az Úrjézust meg az Istent, és tanítok. megtanítom az embereket, hogy ők is szeressék a Jézuskrisztust. Én is úgy tanítok, mint Máté meg Lukács meg János, szóval az ilyen apostolok. Maga is hirdesse eztet, és mondja el mindenkinek, hogy szeressék ők is az Istent. Ne azt mondja, hogy homoszexuális, hanem azt, hogy szeressék az Úrjézust. Ismeri maga az apostolokat?
- Nagyon érdekes, amit mond, de muszáj vécére mennem. Köszönöm, hogy kikölcsönzött.
Az imát megúsztam, de még utánam kiabált:
- És azt hirdesse mindenkinek, hogy szeressék az Úrjézust! Ahogy tanítottam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése