2010. január 15., péntek

A hit ereje

- Én nem hiszek ebben a háegyenegyben. Maga hisz? - kérdezte Kázmér úr, munkahelyem biztonsági őre. Indulatosan csapkodta a söprűt, verte a port, és mondta a magáét.
- Ez egy marhaság, kérem. Ilyen, hogy háegyenegy??? Kitalálták az egészet, a hülye nép megtévesztésére. A hülye nép meg beveszi, mert mind barmok, és nem tudnak semmit, kérem. 58 éves vagyok, de sose hallottam még ilyet, hogy háegyenegy! Én, kérem, beteg se vagyok, ha meg vagyok, akkor csakis fokhagymát! Kis pálinkával, kérem, az az egészség! Ezt a cirkuszt csak kitalálták, és maga is majd néz csak, hogy hisz nekik. Magát is becsapják, kérem! De majd meglátja, hogy nekem lesz igazam! Hazudnak, hazudnak kérem! Én ezt nem is értem, hogy tanult ember hogy tud bedőlni ezeknek! Még kérem, influenza sincs, nemhogy háegyenegy! Megfázás van, kérem!
Jól látható volt, hogy nem ez az egyetlen, amit nem ért a világon.
Nagyon mérges volt rám, hogy nem szóltam vissza semmit. Megindult a söprűvel, mint a tank, kergette a hó alól előbújt cigarettacsikkeket. 10 perc se telt bele, felsöpört mindent. Nem az ő dolga lenne, hanem az udvaros napi munkája ez - de a hite megkétszerezte az erejét.
Mert nemcsak valami transzcendensben hihet az ember, hanem a saját esze korlátlanságában is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése